Komuniciranje in medsebojni odnosi

Logo: Slovenska univerza za tretje življenjsko obdobje, združenje za izobraževanje in družbeno vključenost
Naziv ustanove
Slovenska univerza za tretje življenjsko obdobje, združenje za izobraževanje in družbeno vključenost
Lokacija
Ljubljana
Regija
Osrednjeslovenska
Kontakt
Maša Sedar
masa.sedar@sutzo.si
01 433 20 90

Podrobnosti

Trajanje programa v besedi
Ure: 60
Trajanje programa
Krajši
Način izobraževanja
V živo
Področje učenja
Družboslovje in humanistika
Začetek

Opis

OKVIRNA VSEBINA

Konflikt kot priložnost za refleksijo in redefiniranje odnosa.
Vzroki za izogibanje konfliktom (težave s postavljanjem meja v odnosih).
Upravljanje s konflikti in napetostmi.
Stili soočanja z medosebnimi konflikti (izogibalni, prilagoditveni, kompromisni, problemski).
Metoda zrcaljenja v konfliktu.
Koraki razreševanja konflikta: pravočasno prepoznavanje konfliktne situacije, prepoznavanje preplavljenosti z lastnimi občutki, drugi ljudje kot grožnja, odstranjevanje negativnih dialogov, priznavanje/prepoznavanje lastnih dejanj, prevzemanje odgovornosti, kateri moji čustveni in vedenjski vzorci so odgovorni za moj način odzivanja v konfliktu?
Prepoznavanje in izražanje lastnih občutkov v nastali situaciji, sprejemanje občutkov druge osebe, izražanje/deljenje najglobljih ranljivih občutkov.

Študijska skupina nadaljuje in hkrati občasno obnavlja teme s področja upravljanja z odnosi. Gre za izrazito izkustveno učenje, zato kot mentor uvajam praktične primere, ko udeleženci poskušajo konkretne situacije pred skupino predstaviti in hkrati tudi razreševati.
Študijska skupina (tematizacija predavanj) se prvenstveno usmerja v pojasnjevanje napetosti in konfliktov v odnosih. Osredinimo se na neustrezna prepričanja o odnosih (odnosi se preprosto zgodijo, dobri odnosi so brez konfliktov), predstavimo vrste konfliktov in razloge za konflikte. Izpostavimo tipe neustreznega soočanja s konflikti (pritoževanje, izpostavljanje šibkih točk, obrambno vedenje, umikanje iz dialoga), prvenstveno pa tematiziramo tehnike konstruktivnega izražanja nezadovoljstva (jasno izpostavljanje problema).