Priznanja ACS v novi preobleki: Dogodek Lahko si navdih! združil znanje in pogum 

Kategorija
Novice
Tip vsebine
Članek
Tematika
Priznanja ACS
Avtor članka
Špela Bric
Lokacija
Ljubljana
Datum objave
Slika
Fotografija dogodka

V ponedeljek, 2. decembra 2024, je Narodna galerija v Ljubljani gostila dogodek Lahko si navdih!, ki je zaznamoval novo poglavje v zgodbi priznanj Andragoškega centra Slovenije (ACS). V okviru projekta Ozaveščanje za vseživljenjsko učenje in spremljajoče kampanje Lahko.si je bil predstavljen prenovljen koncept priznanj ACS, ki so že od leta 1997 simbol izjemnih dosežkov in predanosti vseživljenjskemu učenju.   

Z dogodkom je bil odprt razpis za priznanja ACS 2025, kjer lahko vsak prijavi navdihujočo zgodbo posameznika ali ustanove, ki s svojo predanostjo, inovativnostjo in pogumom na področju vseživljenjskega učenja premika meje, spodbuja, opogumlja in pušča trajen pečat. Razpis je odprt do 20. januarja 2025. Prijavite navdihujoče zgodbe!   

Za kulturni uvod v praznični december je poskrbel edinstven preplet glasbe, plesa in zgodb.  

Video dogodka:
Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time -:-
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected

       Predanost širjenju kulture vseživljenjskega učenja   
        

      Priznanja ACS so že od leta 1997 simbol priznanja tistim, ki z zgledi navdušujejo in opogumljajo. Podeljenih je bilo že skoraj 250 priznanj. S promocijo vseživljenjskega učenja želijo na Andragoškem centru Slovenije spodbuditi posameznike vseh starosti, da se pogumno podajo na pot raziskovanja novih znanj in veščin. Njihov cilj je okrepiti zavedanje, da je učenje ključ do osebne rasti, povezovanja skupnosti in ustvarjanja boljšega sveta za vse.   

      Slika
      Direktorica ACS dr. Nataša Potočnik

      Dr. Nataša Potočnik, direktorica ACS, je ob tej priložnosti poudarila: »Priznanja ACS so neprecenljivo orodje za spodbujanje vključevanja, izboljšanje dostopa do izobraževanja ter krepitev vrednot učenja kot temeljne pravice vsakega posameznika. Z njimi ACS uresničuje svojo vizijo bolj izobražene, vključujoče in trajnostno naravnane družbe. Prenova priznanj odraža našo predanost širjenju kulture vseživljenjskega učenja ter osvetljevanju zgodb, ki navdihujejo.«  

      Dogodek je moderirala Bernarda Žarn, za glasbo in ples pa so poskrbeli Prifarski muzikanti z Jasmino Levičar, dobitnico priznanja ACS 2013, in plesna šola Alice Stojko Saliu, dobitnice priznanja zglednim učečim se ACS 2023 – ADC PLESNI CENTER Ajdovščina.   

       

      Izjemne zgodbe vseživljenjskega učenja   

       
      Prenovljeni koncept priznanj ACS, ki ga je Andragoški center Slovenije oblikoval v sklopu projekta Ozaveščanje za vseživljenjsko učenje (VŽU), prinaša nove razsežnosti prepoznavanja dosežkov na področju izobraževanja odraslih. Obiskovalci na dogodku so lahko prisluhnili izjemnim zgodbam preteklih dobitnikov priznanj, Maryana Anticha (2011), Natalije Planinc (2009), Romana Pogorelca (2011), Rajka Horvata (2015) in Marije Hribar (2018), ki so sijajen opomin na to, da učenje preoblikuje življenja in skupnosti. Njihove izjave in povezave do navdihujočih zgodb najdete v priloženem dokumentu.   

      Marija Hribar iz Knjižnice Jožeta Udoviča Cerknica, je v svojem govoru poudarila pomen institucije v skupnosti: »Odločujočo vlogo pri učenju ima notranji vzgib, notranja motivacija, ki človeka ali skupino žene, da se uči in svoje izsledke predstavi skupnosti. Knjižnica pa ima pri tem izredno pomembno vlogo, saj je z odprtostjo in s tem dostopnostjo prepoznana in je zaželena partnerica pri učenju posameznika in skupin.«  

      Natalija Planinc, prejemnica priznanja ACS 2009 za uspešno vodenje študijskih krožkov na Obali, je spregovorila o pomenu učenja za starejše odrasle: »Ko zaključimo svojo poklicno pot, še zdaleč ni konec učenja. Takrat se pokažejo nove priložnosti za osebno in skupnostno rast ter bogato življenje.«  

       

      Izbrana je unikatna skulptura za NAJZGODBO vseživljenjskega učenja!

       

      Za izbor skulpture je ACS izvedel javni natečaj, na katerega je prispelo sedem inovativnih predlogov. Vsem avtorjem se na tem mestu lepo zahvaljujemo za sodelovanje.

      Po tehtni presoji je bila izbrana skulptura, ki predstavlja vsoto znanj, spretnosti in kompetenc, ki oblikujejo posameznika. Iz temeljnega izobraževanja v otroštvu in mladosti namreč z dodajanjem kock formalnega, neformalnega in priložnostnega učenja skozi vse življenje rastemo, krepimo sebe in druge. Skulptura je odraz procesa vseživljenjskega učenja, ki nas opolnomoča na vseh življenjskih ravneh. Izdelana je iz marmorja in simbolizira trdnost in veličino osebnosti, ki učenje dojema kot obvezno sestavino vsakdana.

      Slika
      guillaume froger skulptura

      Avtor skulpture je Guillaume Froger, ki se je za kamnoseka usposabljal na Andragoškem centru v Franciji. Kot kipar je pridobival dragocene izkušnje pri delu na gotskih katedralah v Strasbourgu, Orleansu, Beauvaisu, Metzu ter na Louvrski palači v Parizu. Učil se je akademskega figuralnega kiparstva, različnih tehnik odlivanja in tehnik kopiranja. Guillaume Froger , je rojen leta 1973 v Franciji in je nekdanji študent Univerze Cuza v Romuniji. Veseli smo, da tudi njegova življenjska pot izraža pripadnost vseživljenjskemu učenju. Zadnjih deset let je tudi malo ˝naš ˝, saj si je dom našel v čudoviti vasi pod Nanosom, kjer ima tudi svoj atelje. Iskrene čestitke in hvala za vaš prispevek, g. Froger!

       

      Urška Bittner Pipan, vodja projekta Ozaveščanje za vseživljenjsko učenje:   

      »Priznanja Andragoškega centra Slovenije v sklopu projekta Ozaveščanje za vseživljenjsko učenje in s kampanjo Lahko si! dobivajo novo preobleko in nadaljujejo širjenje dobrih, pozitivnih zgodb, ki premikajo meje. Projekt je nastal iz dosežkov odmevnih projektov, kot so Tedni vseživljenjskega učenja (naslednje leto bodo potekali že tridesetič!), Parada učenja, Dnevi svetovanja za znanje, in drugih iniciativ Andragoškega centra Slovenije za boljšo ozaveščenost o vseživljenjskem učenju. Verjamemo, da lahko Slovenijo preplavimo s pozitivnimi zgodbami učečih se, ki spreminjajo življenje in so dobrodošla osvežitev v svetu, ki je prepreden predvsem s težkimi in negativnimi novicami.«   

        

      Andragoški center Slovenije želi z dogodkom širši javnosti približati vrednote učenja in poudariti pomen prenašanja znanja na druge. Priznanja ACS so odraz družbenih sprememb, ki izpostavljajo moč notranje motivacije in pomen dostopnosti znanja vsem generacijam.  

        

      Za dodatne informacije obiščite:  
      www.lahko.si in https://tvu.acs.si/sl/priznanja/.  

      Avtor fotografij: Rok Mlinar  
        

      Projekt vodi Andragoški center Slovenije, sofinancirata ga Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada plus (ESS+).